Dostępność cyfrowa
ZGM Hajnówka zobowiązuje się zapewnić dostępność serwisu internetowego zgmhajnowka.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do zgmhajnowka.pl
Serwis internetowy jest częściowo zgodny z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń.
- Nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo. Aktualnie trwają prace nad konwersją plików WORD i PDF do wersji dostępnych cyfrowo.
- Udostępniane filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, nie mają audiodeskrypcji oraz napisów rozszerzonych (dla niesłyszących).
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności. Dane teleadresowe Politechniki Białostockiej oraz jej poszczególnych wydziałów są dostępne w formie tekstowej na stronie www Kontakt / Dane teleadresowe. Natomiast dane teleadresowe jednostek ZGM Hajnowka są dostępne w formie tekstowej na stronach www Kontakt serwisów internetowych poszczególnych jednostek ZGM Hajnowka
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-06.
Na serwisie internetowym można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt, adres poczty elektronicznej zgmhajnowka@zetobi.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 682 36 04. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, Parkowa 6, Hajnówka
- +85 682 36 04
- zgmhajnowka@zetobi.com.pl